la psihologie cine imi poate comenta si mie din propia perspectiva: "nu am nicio obligatie sa fiu asa cum cred alti ca ar trebui sa fiu. e greseala lor nu a mea."

Răspuns :

,,Nu am nicio obligatie sa fiu asa cum cred alti ca ar trebui sa fiu.E greseala lor nu a mea.''Normele sociale pe care anumite categorii ''si le asuma'' sau    le impun sunt niste aspecte ce nu au nicio concordanta cu realitate, caci,  psihologic vorbind,  temperamentul este o mostenie genetica, diferita de la om la om, personalitatea are o probabilitate de 1 la 10/individ sa prezinte anumite seturi de caracteristici asemnatoare, cat despre atitudini putem spune ca    sunt complet influentate de experientele anterioare din viata.
 Datorita diferentierilor dintre noi ar putea exista  o problema la   incapabilitatea anumitor tipuri de persoane la adaptarea in viata sociala, dar teoretic vorbind omul este un animal social, fara doar si poate nu putem exclude viata sociala din el. Nevoia omului de a socializa vine  in aceeasi idee  cu nevoia omului de a se adapta, la situatii, oameni si implicit la orice il inconjoara.
Omul de la mama natura este un animal, social, adaptabil si  empatic, nevoile omulu de a socializa si implict  empatiza fiind in legatura cu nevoia de  a se adapta la persoane, la emotiile lor, la personalitatea lor si implicit la tot ce  ii inconjoara pe acestia.  Nevoia de adaptabilitate desi predomina in orice  individ exista categorii ce prezinta anumite inclinatii mai mari de a se adapta, acestea depizand mai mult de  factori genetici, grupa de sange, factori culturi, intelectuali, de mediu...
''Problema'' individului ce  nu doreste a se adapta la o persoana, nu este intocmai o problema, caci teoretic in procesul de adaptare intervine si  id-ul (  ''partea negativa'' a egoului, orgoliul) care  intra in lupta cu informatiile actuale si implicit identitatea actuala a respectivei persoane, conflictul evident va duce la   o respingere in adaptarea fata  de respectiva persoana. Acest fapt va avea implicit  rezultate in comunicarea directa si indirecta, dorind schimbarea individului la  un alt tip de invidivid care se potriveste din ce in ce mai mult cu identitatea proprie (identitatea noastra), putand sa spunem  ca tot acest act este unul egoist.
Omul trebuie sa isi urmeze calea, unde simte ca-l duce inima, dar si ratiunea si sa lase in spate sau sa priveasca cu mare scepticism  parerile celorlalti.