Redactati o compunere despre intemeierea Romei, in
care sa integrati urmatoarele cuvinte: anul 753 i.e.n,
rege, Romulus , Remus, lupoaica, patricieni,sclavi,
ginta.​

Răspuns :

Se naște Cetatea Eternă

E drept, Roma nu a fost construită într-o zi, dar construcția ei a început, se spune, în ziua de 21 aprilie a anului 753 î.Chr. Atunci, Romulus și Remus ar fi luat în calcul posibilitatea ca locul unde lupoaica i-a hrănit cu propriul său lapte să intre în istorie, cu toate cele șapte coline din dotare. Deși se spune că hotărârea nu a fost chiar una frățească, iar Romulus l-ar fi ucis pe Remus în procesul decizional, orașul s-a ridicat și a înflorit, ducând legenda celor doi mai departe. Gemenii, născuți în 771 î.Chr., au fost fiii preotesei Rhea Silvia, avându-l ca tată pe zeul războiului, Marte. Moștenirea paternă se pare că și-a pus amprenta pe relația dintre ei, iar învingătorul, respectiv Romulus, a dat orașului numele său și a creat primele structuri militare și administrative care vor face din Roma stăpâna lumii.

Ab urbe condita

Vechii romani erau siguri cu privire la ziua când a fost pusă piatra de temelie a orașului care făcea mândria imperiului - 21 aprilie, fără îndoială. Ceea ce le dădea bătăi de cap era anul în care evenimentul ar fi avut loc. De aceea, preferau să își dateze anii după consulii învestiți în funcție, mai degrabă decât după formula - A.U.C. sau Ab Urbe Condita (de la întemeierea orașului). Istoricii au propus diverse variante pentru anul întemeierii Romei, în funcție de anii în care aveau loc Olimpiadele (istoricii greci precum Timaeus), în funcție de anii estimați că ar fi trecut de la terminarea războiului troian sau în funcție de alte evenimente. Învățați precum Dionysius sau Marcus Terentius au ajuns, prin calcule complicate, la concluzia că anul ar fi fost 731 î.Chr., dar nu există o variantă unanim acceptată, pe de o parte din cauza miturilor care învăluie aceste momente de început, coroborate cu lipsa unor dovezi arheologice concludente pentru una sau alta dintre teorii.

Romanii au botezat lunile anului, găsind fiecăreia locul potrivit în calendarLunile anului sunt printre primele lucruri pe care le învățăm, adesea fără a ne întreba care e istoria lor și cine le-a pus în calendar

Titus Livius a redactat o lucrare amplă, intitulată Istoria Romei, cunoscută și sub numele de Ab Urbe Condita. Scrisă în latină, între anii 27 și 9 î.Chr., studiul acoperă perioada legendară având ca repere principale sosirea lui Enea, întemeierea orașului de către Romulus și Remus, expulzarea regilor, până în perioada contemporană lui Titus Livius, în timpul împăratului Augustus. Ultimul eveniment înfățișat de istoric este moartea lui Drusus, din 9 î.Chr. Doar 25% din lucrare a supraviețuit trecerii timpului.

Scene inspirate de lucrarea lui Titus Livius, pe un altar din Ostia (sursă imagine)

Indiferent de an, romanii sunt foarte atașați de poveștile care însoțesc nașterea acestui oraș de vis. Cea mai cunoscută este cea a gemenilor Romului și Remus. Mama lor, Rhea Silvia, era fiica regelui Numitor din Alba Longa. Aceasta reprezenta o cetate legendară, localizată pe dealurile Alban, situate la sud-est de ceea ce avea să devină Roma. Înainte de nașterea gemenilor, Numitor a fost dat jos de pe tron și deposedat de prerogativele regale de către fratele său mai tânăr, Amulius. Ambițiosul unchi a silit-o pe Rhea să devină vestală virgină, asigurându-se astfel că nepoata nu îi va face o surpriză, aducând pe lume vreun potențial concurent la conducerea cetății. Ca întotdeauna, vigilența tiranilor este făcută spre a fi încălcată, iar Rhea beneficiază, în acest sens, de sprijin de sus. De foarte sus, chiar din Olimp. Lui Marte, zeul războiului nu prea îi stătea nimic în cale dacă i se aprindeau călcâiele după o muritoate, fie ea și vestală, drept pentru care, Rhea rămâne însărcinată și le dă viață celebrilor frați gemeni, Romulus și Remus.

Amulius, prea puțin sensibilizat de lărgirea familiei, ordonă ca micuții să fie înecați în râul Tibru. Din nou, se dovedește că soarta îi ocrotește pe nevinovați, chiar și atunci când îmbracă blană de lup.

Lupul își schimbă părul...

... dar nu și instinctele materne. Puși să plutească într-un coșuleț, de către un servitor cu inima mare, cei doi bebeluși sunt găsiți de o lupoaică. Animalul, mai receptiv la inocența în fașă decât unii oameni, îi alăptează și îi îngrijește până când sunt găsiți de păstorul Faustulus. Familia acestuia îi crește pe băieți, care devin liderii unui grup de păstori-războinici.

Adevărul iese la iveală și cei doi își descoperă obârșia regală, dar și intrigile unchiului denaturat. Nu stau prea mult pe gânduri și acționează justițiar. Atacă Alba Longa, îl ucid pe perfidul Amulius și își reinstalează bunicul pe tron.

Codul lui Iustinian, o lucrare fundamentală pentru dreptul din zilele noastreRomanii au intrat cu dreptul în istorie. Cu dreptul roman, ale cărui principii fundamentale se regăsesc în Codul lui Iustinian fiind preluate azi de multe state ale lumii