Răspuns :

  1) Expozitiunea   Este prezentata imaginea ampla, panoramica, a confruntarii aprige dintre cele douaarmate.Mihai se afla in fruntea armatei romana, bagand spaima in turcime.“Fulgerul Sinan” are de infruntat umilinte, caci este doborat de pe cal si se inchina in balta.Hassan sta departe de lupta, si ordona intrarea in batalie a tuturor fortelor. Lupta esteinfatisata prin imagini vizuale, auditive si de miscare, realizate cu ajutorul hiperbolelor,metaforelor, epitetelor si aglomerarilor verbale. Zgomotul este sugerat aproapeonomatopeic.Sunt prezentate si personajele operei-atat cele colective (cele doua armate), cat si celeindividuale-prezentate in antiteza. 2 )Intriga   Mihai domina campul de lupta, ingrozindu-I pe turci si mai ales pe Hassan. El nu stiedaca e vis sau realitate. Turcul devine din ce in ce mai nelinistit pe masura ce Mihai seapropie de el. Cosbuc pune acum in evidenta unele caracteristici ale personajelor sidinamismul actiunii, prin intermediul unor comparatii si verbe folosite la present. 3) Desfasurarea actiunii   Voievodul roman il provoaca pe Hassan la o confruntare directa. Ingrozit de ceea cevazuse si de vitejia lui Mihai, pasa “isi pierde capul si fuge nebun”.In ochii ingroziti ai pasei, Mihai capata proportiile unui urias.Voievodul roman, il provoaca inca o data la lupta, insa acesta si mai ingrozit, fuge,lovindu-si calul cu scarile si pumnnii. Lasitatea turcului este evidentiata de aglomerarileverbale si expresiile populare. 4) Punctul culminant   Hassan isi pierde turbanul, “si-l lasa cazut”. Are impresia ca din cauza hainelor largi nu poate fugii si “isi rupe cu mana vesmantul”.Pasa este desfigurat de groaza incat “ii dardaie dintii”.Ajunge aproape de taberele proprii, si spahii ii sar in ajutor. Starea de spirit a pasei estescoasa in evidenta prin intermediul unor epitete, personificari si expresii populare. 5) Deznodamantul   Pasa este privit de scriitor cu ironie si dispret, caci “a jurat sa zaca de spaima o luna”.Turcii ii impartasesc starea de spirit si ii aproba lasitatea. Cosbuc imbina ridicolul cugrandiosul prin tehnica paralelismului.