Răspuns :
II Introducere la caracterizare
- autorul priveşte această operă din punctul de vedere al copilului dar şi al povestitorului. Eroul central apare, aşadar, înfăţişat de autor, din copilărie până în pragul adolescenţei.
- Într-un prim plan este zugrăvit procesul de formare a lui Nică şi evoluţia lui spirituală, strâns legată de mediile pe care le străbate
- Nică este eroul unei copilării ca toate copilăriile dar tocmai de aceea singulară în particularitatea ei. E este centrul acestui univers şi demersul narativ comentează un personaj care se iniţiază în legile vieţii
III Copilăria copilului universal
- copilăria lui Nică este de fapt copilăria copilului universal, cu poznele şi cu joaca adecvată vârstei. În Amintirile lui Creangă nu este nimic individual, nimic cu caracter de confesiune, ori de jurnal
- Creangă nu se consideră diferit de alţi copii. Nu aspectele de diferenţiere îl interesează, ci stadiul de nediferenţiere, deasd
- autorul priveşte această operă din punctul de vedere al copilului dar şi al povestitorului. Eroul central apare, aşadar, înfăţişat de autor, din copilărie până în pragul adolescenţei.
- Într-un prim plan este zugrăvit procesul de formare a lui Nică şi evoluţia lui spirituală, strâns legată de mediile pe care le străbate
- Nică este eroul unei copilării ca toate copilăriile dar tocmai de aceea singulară în particularitatea ei. E este centrul acestui univers şi demersul narativ comentează un personaj care se iniţiază în legile vieţii
III Copilăria copilului universal
- copilăria lui Nică este de fapt copilăria copilului universal, cu poznele şi cu joaca adecvată vârstei. În Amintirile lui Creangă nu este nimic individual, nimic cu caracter de confesiune, ori de jurnal
- Creangă nu se consideră diferit de alţi copii. Nu aspectele de diferenţiere îl interesează, ci stadiul de nediferenţiere, deasd