Răspuns :
Amplă temă literară ai cerut !
Să vedem.... Eponimele(numele) Romeo și Julieta se îndrăgostesc,culmea(sau nu!) pentru prima oară, la un bal mascat.Apare un conflict interior generat de stările contradictorii ale protagoniștilor. Iubirea celor doi învinge URA descătușată de conflictul vechi dintre familiile lor. Clar,avem de-a face cu o iubire INTERZISĂ, motivată fiind de ură, lumină, soartă,noapte,Mitul lui EROS,Mitul Androginului,sărutul,ochiul,Femeia Angelică. Prima apropiere a celor doi se face prin Motivul Sărutului,în timp ce refacerea ÎNTREGULUI ORIGINAR e sugerată de Mitul Androginului.
Adevărat că IUBIREA este tema principală a acestei tragedii. La început platonică(iubirea lui Romeo pentru obsesia numită Rosalinda) apoi adevărata dragoste odată cu întâlnirea Julietei(pe care o numește STĂPÂNĂ și SFÂNTĂ). Tot aici îl mai avem și pe Mercutio cu ale sale atracții erotice niciodată consumate îndeajuns.Tot iubire și aia! Pentru tatăl Julietei,iubirea nu reprezintă altceva decât o afacere(dorind atât de lacom s-o mărite cu Paris).
Prin ANTONIME, autorul dezvoltă,excepțional am putea spune,contraste nebănuite : viață-moarte,lumină-întuneric,esență-aparență,tineri-bătrâni. Totul culminează cu scena-balconului,scena preferată a tuturor regizorilor,unde iubirea celor doi se MATURIZEAZĂ și intră în câmpul lexical al SACRULUI. Câmpul semantic al acestei iubiri atât de încercate cuprinde soarele,fulgii de nea sau zorii de zi. Din nefericire această LUMINĂ atât de des amintită nu este prielnică pentru întâlnirea celor doi tineri.
Ei se întâlnesc NOAPTEA semnificată de întuneric/cavou/moarte,dar paradoxal, numai aceste conotații negative le sunt favorabile.
Deși a dat un exemplu TRAGIC și de neurmat, această dragoste pură,de copii,s-a opus unei întregi societăți,și a preferat MOARTEA în locul unei vieți lipsite de iubire.
Să vedem.... Eponimele(numele) Romeo și Julieta se îndrăgostesc,culmea(sau nu!) pentru prima oară, la un bal mascat.Apare un conflict interior generat de stările contradictorii ale protagoniștilor. Iubirea celor doi învinge URA descătușată de conflictul vechi dintre familiile lor. Clar,avem de-a face cu o iubire INTERZISĂ, motivată fiind de ură, lumină, soartă,noapte,Mitul lui EROS,Mitul Androginului,sărutul,ochiul,Femeia Angelică. Prima apropiere a celor doi se face prin Motivul Sărutului,în timp ce refacerea ÎNTREGULUI ORIGINAR e sugerată de Mitul Androginului.
Adevărat că IUBIREA este tema principală a acestei tragedii. La început platonică(iubirea lui Romeo pentru obsesia numită Rosalinda) apoi adevărata dragoste odată cu întâlnirea Julietei(pe care o numește STĂPÂNĂ și SFÂNTĂ). Tot aici îl mai avem și pe Mercutio cu ale sale atracții erotice niciodată consumate îndeajuns.Tot iubire și aia! Pentru tatăl Julietei,iubirea nu reprezintă altceva decât o afacere(dorind atât de lacom s-o mărite cu Paris).
Prin ANTONIME, autorul dezvoltă,excepțional am putea spune,contraste nebănuite : viață-moarte,lumină-întuneric,esență-aparență,tineri-bătrâni. Totul culminează cu scena-balconului,scena preferată a tuturor regizorilor,unde iubirea celor doi se MATURIZEAZĂ și intră în câmpul lexical al SACRULUI. Câmpul semantic al acestei iubiri atât de încercate cuprinde soarele,fulgii de nea sau zorii de zi. Din nefericire această LUMINĂ atât de des amintită nu este prielnică pentru întâlnirea celor doi tineri.
Ei se întâlnesc NOAPTEA semnificată de întuneric/cavou/moarte,dar paradoxal, numai aceste conotații negative le sunt favorabile.
Deși a dat un exemplu TRAGIC și de neurmat, această dragoste pură,de copii,s-a opus unei întregi societăți,și a preferat MOARTEA în locul unei vieți lipsite de iubire.