Răspuns :
Monumentala statuie a lui Zeus de la Olimpia din Grecia a fost una dintre cele Șapte Minuni ale Lumii Antice. Creată în anii 430 î.Hr. sub supravegherea maestrului sculptor grec Phidias, imensa statuie de fildeș și aur era mai mare chiar decât cea a Atenei din Partenon. Închinată de pelerini de peste Marea Mediterană, statuia a inspirat nenumărate imitații și a definit reprezentarea standard a lui Zeus în arta greacă și romană în sculptură, pe monede, ceramică și pietre prețioase. Pierdută în epoca romană ulterioară după mutarea sa la Constantinopol, capodopera lui Fidia a captivat lumea antică timp de 1.000 de ani și a fost priveliștea obligatorie pentru oricine a participat la Jocurile Olimpice antice.
Maestrul sculptor și arhitect Phidias, a dorit sa construiasca la Olympia o statuie gigant a Lui Zeus, una similara cu cea a Athenei din aceeasi perioada. în Peloponezul de vest al Greciei, unde aștepta un imens templu nou-nouț. Acolo s-au dedicat, la fiecare patru ani, Jocurile Olimpice Pan-Elene (776 î.Hr. - 393 d.Hr.).
În religia Greciei antice, un templu era considerat locuința unui zeu. Astfel, statuia zeității din interior era mult mai importantă decât templul în sine. Figura era plasată în mod obișnuit în centrul clădirii, astfel încât, atunci când ușile sale erau deschise, să poată privi spre sacrificiile și ceremoniile care se desfășurau chiar afară, în onoarea acelui zeu. Dacă credincioșii credeau de fapt că zeul locuia cumva statuia este un punct discutabil, dar cu siguranță rugăciunile și gesturile rituale îi erau adresate direct. Cu siguranță, viziunea lui Fidia era despre o statuie atât de mare și strălucitoare în aur, încât nu ar fi nimic altceva decât o epifanie uimitoare pentru privitor, ar oferi o legătură cât mai strânsă posibil între umanitate și divin.
Statuia puternicului Zeus avea o înălțime de peste 12 m și îl reprezenta pe zeul așezat pe un tron. Era mai mare chiar decât Athena Parthenos din Fidia din Atena. Statuia lui Zeus, ca și Atena, era crizelefantină, adică o combinație de aur și fildeș peste un miez de lemn, cu pielea zeului (fața, trunchiul, brațele și picioarele) fiind în fildeș și barba, hainele și personalul său redate în strălucitoare auriu, aplicat în foi ciocănite. Detalii fine au fost alese folosind o mare varietate de materiale: argint, cupru, sticlă (pentru crinii decorativi ai hainelor zeului), abanos, smalț, vopsea și bijuterii. Matrițele de lut descoperite în atelierul lui Fidia pentru o statuie similară sugerează că a fost ridicată mai întâi acolo în bucăți - dimensiunea atelierului este exact aceleași dimensiuni ca și celula interioară a templului - și apoi reasamblată la destinația sa finală. Miezul de lemn nu ar fi putut fi sculptat în totalitate sau matrițele nu ar fi fost inutile pentru a modela piesele exterioare de aur.
Aceasta constructie, la fel ca marea majoritate a celor 7 minuni ale lumii antice, nu mai este disponibila de vazut astazi pentru vizitatori, insa existenta ei este cu siguranta atestata de catre istorici.