Răspuns :
Explicație:
3. Antagonistul (Spanul poate fi tipologizat ca fiind un personaj secundar, antagonist, negativ, tipul omului viclean, manipulator si duplicitar.)
4.Fantana in cazul asta reprezinta locul cel mai de jos din societate, de unde trebuie sa porneasca eroul pentru a deveni ulterior un bun conducator.
5.Semnificaţia numelui Harap-Alb este adusă la lumină odată cu scena în care Spânul îl păcăleşte pe fiul Craiului să intre în fântână. Tânăr, lipsit de experienţă de viață, credul, își pierde vremelnic statutul de nepot al împăratului Verde, transformându-se în slugă a Spânului: D-acum înainte să ştii că te cheamă Harap-Alb, aista ţi-i numele, şi altul nu.
„Harap” – substantiv comun cu rădăcini populare (arap), se referă la o persoană cu pielea şi părul de culoare neagră, de rasă neagră, arab. Acest cuvânt face referire și la un statut social, pentru că în vremurile de odinioară oamenii de culoare erau discriminați și tratați ca sclavi. Acestui substantiv i se asociază epitetul cromatic „alb”, iar contextul numirii feciorului de crai astfel ne determină să deducem sensul de sclav alb al numelui.
6. Calul Eroului : Întrecerea dintre cal şi turturică se finalizează cu victoria calului năzdrăvan prin vicleşug şi îndeplinirea dorinței fetei de împărat care a cerut apă moartă, apă vie, smicele de măr.
Harap-Alb se îndreaptă cu fata împăratului Roș către Spân, iar impostorul speră la o căsătorie profitabilă.
În cele din urmă, Spânul a fost demascat şi pedepsit cu moartea de calul eroului, iar Harap-Alb, în schimb, este readus la viaţă de fata de împărat, care-i devine şi soţie.
7. a castiga experienta
la Spân
8.Probele la care il supune Spanul pe protagonist nu sunt pentru a-l pierde, ci pentru a-l forma ca om, jucand rolul invatatorului sever.Acesta apare in procesul maturizarii protagonistului in momentele in care trebuie sa i dea o sarcina, acest lucru repetandu-se pe tot parcursul operei.
Probele la care il supune Spanul pe protagonist nu sunt pentru a-l pierde, ci pentru a-l forma ca om, jucand rolul invatatorului sever.Acesta apare in procesul maturizarii protagonistului in momentele in care trebuie sa i dea o sarcina, acest lucru repetandu-se pe tot parcursul operei. Moartea spanului reprezinta incheierea initierii.